torsdag 30. april 2015

Mariusgenser med lue


Innimellom må ein strikke litt tradisjonsstrikk også! Nå er det veldig lenge sidan eg har strikka marius! Det er jo veldig norsk, og veldig søtt på små barn. Denne gongen blei det genser og lue i str. 2 år.


Mønster: Mariuslue med øreklaffer
Garn: Lanett Babyull
Pinne: nr. 2 og 2,5
Størrelse: 2-4 år

Mønster: Mariusgenser med rundt bærestykke
Garn: Lanett Babyull
Pinne: nr. 2 og 2,5
Størrelse: 2år
Garnforbruk: 225g mørk blå, 35g kvitt, 10g rød
(garnforbruk er genser + lue totalt)



3 kommentarer:

  1. Ja Marius er stas både til liten og stor. Fint sett du har strikket.
    Klem

    SvarSlett
  2. Innimellom må det mariusstrikk til :) Lenge siden her også nå så kanskje jeg må finne frem et mønster :)

    SvarSlett
  3. Marius er aldri feil! Og selv om jeg har strikket mange i ulike fargekombinasjoner, må jeg innrømme at originalfargene er aller, aller finest. Litt patriot må man få lov å være :)
    Ønsker deg en fin uke videre.

    SvarSlett

Eg blir kjempeglad om du legg igjen ein liten hilsen :)